Systemet startar upp. Var vänlig vänta
Artikelregistret håller på att laddas, vissa artiklar kan temporärt vara dolda.

Cookies

Wessmans Musikförlag AB använder cookies för att förbättra din upplevelse genom att komma ihåg att du har loggat in. Om du fyller i en blankett använder vi cookies för att komma ihåg uppgifterna till nästa gång. Vi använder cookies från tredje part för att spåra hur du använder vår hemsida, för att till exempel kunna se vilka sidor du besöker och hur länge du är på varje sida. Det hjälper oss att få en bättre förståelse av hur folk använder vår sida och hur de kommer in på den.

Semele HWV 58

Artikelnummer
BA402590
Kategori
Blandad kör
Besättning
Solo, SATB och piano
Kompositör
Händel Georg Friedrich
720 kr
Musical Drama in Three Acts
- Based on the Urtext of the “Halle Handel Edition”
- Bilingual Foreword (Ger/Eng)
- Includes the version of the premiere as well as two further performable versions
- Practical, easy-to-play piano reduction

Contents:

·
Composer / Author:
Risinger, Mark
Ensemble / Besetzung
·
Composer / Author:
Risinger, Mark
Preface
·
Composer / Author:
Risinger, Mark
Vorwort
·
Verzeichnis der Szenen und Nummern / Index of Scenes and Numbers
·
Ouverture
·
Gavotte
·
Act I
·
Act II
·
Act III
·
Anhang / Appendix I

The composition “Semele”, which premiered in February 1744, does not correspond to the genre criteria of either opera or oratorio and thus belongs to a number of significant works by Handel that elude clear classification. The editor of this edition calls the work a “musical drama in three acts”. The secular material is borrowed from Greek mythology. Semele, Zeus’ lover – as always on such occasions in a transformed appearance – arouses the jealousy of Zeus’ wife Hera and ultimately dies. Although Handel himself only performed it in concertante form, the work lends itself to staged performances, which is how it was performed time and again from the 20th century onwards.

This vocal score is based on the Urtext of the “Halle Handel Edition” (Volume I/19.1, BA04025-01). In consideration of a complex source situation, the three surviving versions of the work that were performed during Handel’s lifetime are presented here for the first time. Alternative movements of the early version as well as of the version performed at the end of 1744 can be found in the appendix.